USL intră în “protest parlamentar”

Începând de astăzi, 1 februarie 2012, parlamentarii USL intră în "protest parlamentar" sau grevă parlamentară cum notează presa naţională. Ce înseamna asta? Înseamnă că vom fi prezenţi în orele de program la Senat şi Camera Deputaţilor, dar nu vom participa la lucrări, ceea ce va obliga Puterea PDL-UDMR-UNPR să constate lipsa cvorumului de şedinţă şi pe cale de consecinţă să suspende lucrările; aşa cum s-a întâmplat chiar din prima zi.

 

Situaţia în Senat devine şi mai complicată după demisia din PDL a domnului Mircea Banias. Astăzi, PDL, UDMR şi UNPR au împreună exact 68 de mandate însă în practică, Puterea nu a reuşit niciodată să-şi adune toţi senatorii – senatorul UDMR, Verestoy Attila este în concediu medical, iar şapte senatori sunt şi membri ai Cabinetului Boc. 

 

Protestul nostru va înceta doar la declanşarea procedurilor de alegeri anticipate sau la o eventuală procedură de suspendare a preşdintelui României. De asemenea, vom participa la vot doar în cazul tratatelor internaţionale care privesc interesul naţional şi care nu suferă amânare. 

 

Aş dori să fac şi câteva precizări privind motivaţia noastră a celor din USL de a recurge la acest gest, până la urmă radical. 

 

Domnul prim-ministru Emil Boc cu un tupeu extraordinar ne dă în fiecare zi lecţii de guvernare, ba mai mult şi de democraţie şi parlamentarism. L-am auzit zilele trecute vorbind despre responsabilitate, maşini, diurne şi jucării, încercând să pozeze în marele om politic. Vreau să-i transmit pe această cale domnului Boc că nu îl prinde prea bine rolul. Şi vreau să-i mai spun că parlamentarismul nu înseamnă doar maşină şi diurnă, aşa cum domnia sa încearcă să acrediteze într-un mod cât se poate de populist. Parlamentarism înseamnă şi dialog politic, un lucru de care actuala Coaliţie de guvernământ şi actualul Cabinet reprezentat de domnul Boc au dovedit că nu sunt în stare. După ce timp de trei ani nu ai comunicat cu Parlamentul şi i-ai ignorat pe parlamentarii Opoziţiei (şi chisr şi pe cei ai Puterii), să vii acum şi să vorbeşti despre responsabilitate, mi se pare un lucru cel puţin cinic. 

 

Astăzi, ”asistăm la o sfidare fără precedent a rolului Legislativului, ca factor de control şi legiferare în România. (…) Practica generalizată a ordonanţelor de urgenţă reprezintă, poate, cea mai importantă modalitate de compromitere a funcţiei legislative a Parlamentului. (…) Sustragerea de la dezbaterea parlamentară a celor mai importante legi care afectează viaţa publică şi viaţa cetăţenilor, în general. (… ) Peste 80% din actele aflate pe ordinea de zi a Camerelor sunt proiecte de lege de aprobare a unor ordonanţe sau, eventual, de ratificare a unor acorduri internaţionale. Legile adevărate sunt, de fapt, dezbătute la Palatul Victoria şi nu în Parlamentul României. Parlamentul a devenit anexa Guvernului, fiind utilizat doar ca un decor, pentru a legitima acţiunile şi practicile abuzive ale Guvernului României”.

 

Contrar poate așteptărilor dumneavoastră, citatul anterior nu este din vreun discurs al domnilor Victor Ponta sau Crin Antonescu. Fragmentul a fost luat dintr-un discurs al domnului Emil Boc! Se întâmpla în 2003, când domnia sa în calitate de lider al Opoziției și apărător al parlamentarismului din România acuza guvernul Năstase de toate relele din țară. De atunci, singura schimbare este că domnul Boc nu mai este în Opoziție, ci a ajuns premier, poziție din care comite aceleași greșeli pe care le reproșa adversarilor săi politici de acum opt ani. 

 

Avem de a face cu ipocrizie sau cu incompetență, vă las pe dumneavoastră să judecați! Eu am vrut doar să semnalez un lucru extrem de grav pentru democrația românească: degradarea continuă și accentuată a parlamentarismului românesc. Am ajuns în situația anormală ca Executivul să dicteze Legislativului ce să facă, cum să facă și când să facă. Avem cel mai mare număr de ordonanțe de urgență emise într-un an, iar Cabinetul Boc a făcut ca angajarea răspunderii guvernului să devină regula și nu excepția. Mai mult decât atât, parlamentarii din arcul guvernamental nu sunt lăsați să-și exercite dreptul la vot la moțiunile de cenzură. Sunt ținuți în băncile parlamentului, precum oile în țarc! Să vii şi să vorbeşti despre responsabilitate după ce ai repetat toate greşelile pe care le-ai reproşat adversarului mi se pare un gest de mare „maturitate” şi responsabilitate politică, precum şi de un cinism desăvârşit. La fel cum au fost ultimii trei ani de guvernare sub domnul Boc! Domnia sa se pricepe cel mai bine la acţiuni de imagine – dă cu coasa sau cu lopata, după cum o cere situaţia şi publicul – şi e foarte bun la lozinci, aşa cum chiar colegii săi de partid recunosc în spatele uşilor închise. E grozav la a arunca praf în ochii electoratului şi la a lansa teme false de dezbatere. Cele cu adevărat importante, sunt însă fie uitate din discursul Puterii, fie compromise în totalitate. Dacă analizăm performanţa sa de prim-ministru observăm doar contra-performanţe: astăzi, Puterea din România în frunte cu domnii Boc şi Băsescu, este mai coruptă şi mai clientelară ca niciodată, iar actul guvernării este mai costisitor decât în precedentele guvernări la un loc! 

 

« Performanţele » domnului Boc şi ale colegilor săi de cabinet i-au scos pe români în stradă şi ne determină pe noi parlamentarii Opoziţiei să recurgem la acest protest! Scopul acestei greve parlamentare este, până la urmă, acela de a arăta Puterii că nu se mai poate continua pe această linie. Că nu se mai poate fără dialog real şi respect reciproc. Pe de altă parte, scopul nostru este de a le arăta ”majorității tăcute” a românilor că Opoziţia nu a renunţat la lupta politică şi că este dispusă să o ducă până la capăt. Vrem să le arătăm românilor că mai există o speranță, că mai există o licărire de bine și că nu trebuie să ne resemnăm și să acceptăm tot ceea ni se întâmplă. Argumentul PDL că toți politicienii sunt la fel și că indiferent cine va veni la Putere nu se va schimba nimic în țară este încă o mare minciună răspândită de PDL doar pentru a se menține la Putere. Pentru că niciodată lucrurile nu au mers atât de rău în țara asta după 1989, niciodată ignoranții și neamurile proaste nu au avut atâta putere cât au acum în vremea PDL, niciodată nu am avut o guvernare atât de cinică și mincinoasă. 

 

Aşa cum am mai spus-o şi cu alte ocazii, fie că domnul Boc recunoaşte sau nu, avem de a face cu o problemă politică, iar soluția este tot una politică: alegerile anticipate și formarea unui nou guvern de profesioniști

0 thoughts on “USL intră în “protest parlamentar”

  1. POPORUL ROMAN TREBUIE CONSULTAT PRIVIND CEDAREA DE SUVERANITATE, VOINTA SA FIIND SINGURA CARE CONTEAZA;
    TRAIAN BASESCU SE FACE VINOVAT DE INCALCAREA CONSTITUTIEI;
    TRAIAN BASESCU SE FACE VINOVAT DE TRADARE (CONFORM COD PENAL)

    Joi 2 februarie 2012 pe posturile TV a fost transmisa o declaratie de retinut a lui Traian Basescu.

    Declaratia lui Traian Basescu este nu doar anti-romaneasca si facuta in totalul dispret al cetatenilor Romaniei- dar reprezinta, in mod explicit, dovada flagranta pe de o parte a incalcarii Constitutiei si, pe de alta parte, a comiterii faptei de tradare (Conform art. 155 C.p .- Titlul I , Infractiuni contra sigurantei statului)

    Declaratia a fost facuta la conferinta "România în Uniunea Europeană. Cinci ani de la aderare"

    Citez:
    "pachetul "guvernanţă economică"(…) şi, în sfârşit, tratatul, pe care l-am adoptat în formă finală acum câteva zile, la Bruxelles, şi care urmează să fie semnat la 1 martie şi care încearcă să introducă generalizat disciplina bugetară. (…)nu este o politică naţională. Este partea "hard" a cedării de suveranitate, dar toţi ştim că este şi un exerciţiu "soft" în ceea ce priveşte cedarea de suveranitate.(…) se fac politici mai puţin vizibile, dar care sunt parte a unei cedări de suveranitate, printr-un exerciţiu "soft" de la nivel european. Deci s-a accentuat cedarea de suveranitate, dar ea este insuficientă(…) Şi paşii următori va trebui să îi facem destul de repede. Destul de repede, pentru că aici nu mai este vorba de interes naţional (…) eu nu mă feresc să spun că va trebui să avem curajul să spunem naţiunilor noastre că soluţia corectă este realizarea statelor unite ale Europei (!!! s.A.). Va trebui mai devreme sau mai târziu să ne punem cu toţii la un loc suveranitatea (!!! n.A.) pentru a crea suveranitatea Uniunii Europene (…) nu poate funcţiona (…) Europa socială. (…) Numai aşa vom putea fi parte a acestei Europe (…) a cărei suveranitate o consolidăm cedându-i fiecare câte puţin din suveranitatea noastră, câte puţin azi şi ceva mai mult mâine."

    Prin anuntul explicit si detaliat privitor la deciziile luate, actiunile intreprinse si cele pe care urmeaza sa le intreprinda, Traian Basescu se face vinovat de incalcarea Constitutiei. Intrucat scopul acestora este stirbirea suveranitatii statului, se face vinovat de tradare.

    O PARANTEZA:
    In context, conteaza extrem de putin motivatia ca "asa spune UE".
    O astfel de viziune- precum cea conforma “intelegerii fiscale”- nu apartine parintilor fondatori ai Uniunii si nici acelei UE in care ne-am integrat si pentru care aproximativ 90% din populatia Romaniei isi manifesta sustinerea in perioada in care Adrian Nastase finaliza negocierile pentru aderare.
    Aderand la UE, Romania a acceptat un anumit set de valori si de principii, o anumita legislatie (ma refer la fond), un anumit tip de sistem decizional, o anumita ordine presupunand si o serie de institutii carora statele membre le-au transferat o parte a competentelor lor- ceea ce nu punea in pericol suveranitatea nationala.
    Asa-numita "noua UE" nu are nimic comun cu toate acestea- iar supunerea Romaniei, prin simpla semnatura a unui vremelnic presedinte, noilor norme care anuleaza suveranitatea tarii, inseamna, practic, obligarea statului si a poporului sa se supuna rigorilor unui organism suprastatal la care NU a aderat.

    O replica de genul "si ce facem? ramanem in afara daca nu ne supunem" este lipsita de fundament.
    Faptul ca Marea Britanie si Cehia au refuzat sa se supuna noilor norme (criminale pentru statele nationale) si ca "tartorii noii UE" au trebuit sa accepte acest lucru, demostreaza, cat se poate de clar, ca este posibila si alta atitudine in afara celei pe care incerca sa o impuna Romaniei un individ pe nume Traian Basescu, presedintele tarii- si care, astfel, comite un act de tradare. Voi repeta acest lucru pana va fi retinut.

    Faptul ca "noua Europa" nu are nimic comun cu UE la care a aderat Romania apare foarte clar, dintr-un "amanunt" jignitor pentru statele membre. S-a anuntat (iar romanii au aflat asta de la Traian Basescu), incalcandu-se flagrant normale europene in vigoare, ca Tratatul bugetar se va aplica de indată de 12 state il vor fi ratificat (urmand sa fie semnat la inceputul lunii martie). Acest lucru arata ca "ordinea in curs" este zdrobita in cel mai pur mod totalitar.

    REVENIND LA ROMANIA SI LA FAPTELE COMISE DE TRAIAN BASESCU:

    In Constitutia Romaniei sta scris , la TITLUL I “Suveranitatea” – citez:
    Art. 2 (1)
    “Suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum”
    si
    Art. 2 (2)
    “Nici un grup si nici o persoana nu pot exercita suveranitatea in nume propriu”.

    Declaratia publica a lui Traian Basescu indica, fara dubiu, ca, in mod constient, voluntar si premeditat, prin actiunile sale la care se refera fara echivoc, a exercitat si intentioneaza sa exercite, in continaure, suveranitatea in nume proproi, incalcand art. 2 (2) din Constitutie.

    In conformitate cu art. 2 (1) din Constitutie (deja citat) orice problema sau situatie care are sau ar putea avea legatura cu suveranitatea nationala- restrangerea sau cedarea (intr-un cuvant, stirbirea) tinand, indubitabil, de acest domeniu- poate fi reglementata DOAR prin vointa poporul roman.
    Actele la care s-a referit explicit Traian Basescu- si urmarile lor, pe care le-a expus fara echivoc- pot fi semnate si puse in opera doar daca poporul roman se pronunta explicit in acest sens, in urma consultarii sale prin referendum.

    Traian Basescu a luat decizii care implica suveranitatea Romaniei (dupa cum reiese din faptele sale si dupa cum singur a precizat) fara a consulta poporul roman.
    Prin aceasta se face vinovat si de incalcarea art. 2(1) din Constitutia Romaniei.

    Citez din Codul Penal
    Titlul I, INFRACTIUNI CONTRA SIGURANTEI STATULUI.:

    Art. 155
    TRADAREA:
    “Fapta cetateanului roman sau a persoanei fara cetatenie, domiciliata pe teritoriul statului roman, de a intra in legatura cu o putere sau cu o organizatie straina ori cu agenti ai acestora, in scopul de a suprima sau stirbi unitatea si indivizibilitatea, suveranitatea sau independenta statului, prin actiuni de provocare de razboi contra tarii sau de inlesnire a ocupatiei militare straine, ori de subminare economica sau politica a statului, ori de aservire fata de o putere straina, sau de ajutare a unei puteri straine pentru desfasurarea unei activitati dusmanoase impotriva sigurantei statului, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.”

    Declaratia publica a lui Traian Basescu indica foarte clar ca prin Tratatul la care a achiesat- si pe care a anuntat ca il va semna in data de 1 martie 2012- are ca scop stirbirea suveranitatii statului.
    Prin aceasta Traian Basescu se face vinovat de tradare.

    In regim de urgenta, Parlamentul trebuie sa il suspende pe Traian Basescu din functia de presedinte al Romaniei pentru incalcarea flagranta a Constitutiei – art. 2 (1) si (2).

    De asemenea, trebuie sesizate organele competente in vederea punerii sub acuzare a lui Traian Basescu pentru tradare, in urma actiunilor sale si declaratiilor sale fiind evident ca sunt intrunite elementele art. 155 C.p., Titlul I, Infractiuni contra sigurantei statului.

  2. TRAIAN BASESCU ESTE:
    1. TRAFICANT INTERNATIONAL (TROC DIAMANTE- ARMAMENT);
    2. TRADATOR (CONFORM COD PENAL, Titlul I, art. 155);
    3. CEL CARE EXERCITA, IN NUME PERSONAL, SUVERANITATEA ROMANIEI (FAPTA CE INCALCA EXPLICIT ART. 2 DIN CONSTITUTIE)

    Detaliere:
    1. In perioada in care Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, acolo se desfasura unul dintre cele mai “speciale” schimburi: diamante- armament.
    Mai exact, in perioada in care Traian Basescu a fost seful agentiei NAVROM, sub acoperirea acesteia se desfasurau negocierile pentru schimbul “diamante- armament”, ceea ce se circumscrise marii criminalitati organizate transfrontaliere.

    Cel care a desfasurat aceste “negocieri” (fapta intrand, repet, in “aria” marii criminaligtati transforntaliere organizate) sub acoperirea agentiei NAVROM din Anvers a fost Traian Basescu (in perioada in care a fost seful numitei agentii).

    Sunt foarte putini specialisti (asta sunt, indiferent de context) care cunosc echivalentele diamante-armament.
    Sunt si mai rari cei care cunosc caile traficului, dealerii si care pot realiza respectivele negocieri (cu un profit pentru intermediere, desigur). Traian Basescu face parte “din mana de specialisti la nivel mondial- asa cum s-a spus de cei care mi-au dat aceasta informatie certa.
    (A fi “specialist” in astfel de operatiuni si a le desfasura nu inseamna ceva de lauda- caci corespund implicarii directe in marea criminalitate organizata transfrontaliera, faptele penale de gen fiind de extrema gravitate).

    Sub acoperirea agentiei NAVROM de la Anvers nu se desfasurau acele “schimburi speciale” pentru Romania (mai exact, nu numai) dar, cu precadere, pentru zonele aflate in conflict si care prezentau risc pentru securitatea regionala/internationala (cazand sub incidenta unor anumite rezolutii ale Consiliului de Securitate al ONU). De asemenea, “schimburile speciale” respective erau desfasurate in beneficial unor grupari criminale (unele monitorizate international).

    In perioada in care Traian Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, Romania producea deja (din 1974, mai exact) diamante industriale de o exceptionala calitate in cadrul FABRICII DE DIAMANTE SINTETICE DACIA (care, postdecembrist, avea sa se numeasca RAMI DACIA- calitatea diamantelor industriale romanesti mentinandu-se). ROMANIA ERA SINGURUL PRODUCATOR de diamante industriale din Europa (si a continuat sa fie unicul producator- cel putin pana in 2005- in perioada postdecembrista).

    In perioada (mai exact SI in perioada) in care Traian Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, oficial, diamantele industriale produse de “Fabrica de diamante sintetice DACIA” erau destinate, in mare parte, fabricarii sapelor si coroanelor de foraj. Diamantele erau asamblate – fabricandu-se sape si coroane de foraj- la IFLGS (care, postdecembrist, avea sa se numeasca FORADEX; postdecembrist, Foradex avea sa deschida si o filiala in Luxemburg; dar asta este o alta discutie).

    Neoficial, o parte din diamantele (repet, de mare calitate) produse de “Fabrica de diamante sintetice Dacia” ajungeau, (cel putin) in perioada in care Traian Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, pe piata neagra belgiana a pietrelor pretioase (una dintre cele mai importante- daca nu cumva cea mai importanta din Europa).
    Printr-o operatiune “bine strunita” acestea erau intoarse, cu mare profit, ca parte a trocului diamante- armament desfasurat (negociat) sub acoperirea agentia NAVROM din Anvers. .

    La Bucuresti, serviciile armatei (sau, mai bune spus, unele personaje din serviciile armatei) nu erau defel straine de ceea ce facea Traian Basescu al Anvers (toate operatiunile care presupuneau diamantele, inclusiv cele industriale, care se produceau la Bucuresti, erau controlate de serviciile respective- si cunoscute doar de anumite personaje, lucru important)
    DAR
    Ceea ce a facut Basescu la Anvers, coordonand direct si realizand (negocierile pentru) traficul diamante-armament sub acoperirea agentiei NAVROM se incadreaza nemijlocit la marea criminalitate transfrontaliera.
    Conteaza foarte putin, din perspectiva individuala, ca era o “operatiune” cunoscuta de (anumite personaje din) serviciile armatei.
    Astfel de operatiuni nu au fost vreodata “legalizate” nici in Romania nici in alte parti. Daca operatiunea este descoperita, oficialitatile nu vor recunoaste ca aveau cunostinta de ea, iar cel aflat “la inaintare” va plati personal pentru implicare in criminalitatea transfrontaliera.
    IN PLUS
    Nu trebuie sa aiba cineva foarte multa imaginatie pentru a realiza ca Traian Basescu NU a facut acele “negocieri” diamante- armament rezumandu-se la salariul sau oficial! “Specialistul” Traian Basescu, in astfel de schimburi din categoria marii criminalitati organizate transfrontaliere era specializat si in comisioane (imensa suma pe care Traian Basescu a afirmat ca o detinea in decembrie 1989 avea ca provenienta, in cea mai mare parte, comisioanele individuala obntinute la Anvers in urma negocierilor privind schimbul ilicit “diamante- armament”; dar si asta este tot o alta discutie).

    PE SCURT:
    TRAIAN BASESCU SE FACE VINOVAT DE IMPLICARE DIRECTA IN MAREA CRIMINALITATE ORGANIZATA TRANSFRONTALIERA PRIN FAPTUL CA, IN PERIOADA IN CARE A FOST SEFUL AGENTIEI “NAVROM” DIN ANVERS. SI SUB ACOPERIREA ACESTEIA, A CONDUS SI DESFASURAT NEGOCIERILE SI SCHIMBURILE CORESPUNZAND TRAFICULUI SI “TROCULUI” DIAMANTE- ARMAMENT.

    Traian Basescu A RECUNOSCUT implicarea sa in marea criminalitate transfrontaliera organizata- schimb ilicit diamante- armament- in fata unor persoane (care, la randul lor, au vorbit).
    Unele persoane au verificat, prin mijloace specifice, respectivele afirmatii ale lui Traian Basescu- acestea dovedindu-se reale.

    2. In afara de implicarea in marea criminalitate organizata transfrontaliera, Traian Basescu se face vinovat de “TRADARE”- conform Cod penal, Titlul I, art. 155.

    Citez din Codul Penal
    Titlul I, INFRACTIUNI CONTRA SIGURANTEI STATULUI.:
    Art. 155
    TRADAREA:
    “Fapta cetateanului roman sau a persoanei fara cetatenie, domiciliata pe teritoriul statului roman, de a intra in legatura cu o putere sau cu o organizatie straina ori cu agenti ai acestora, in scopul de a suprima sau stirbi unitatea si indivizibilitatea, suveranitatea sau independenta statului, prin actiuni de provocare de razboi contra tarii sau de inlesnire a ocupatiei militare straine, ori de subminare economica sau politica a statului, ori de aservire fata de o putere straina, sau de ajutare a unei puteri straine pentru desfasurarea unei activitati dusmanoase impotriva sigurantei statului, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.”

    La conferinta “România în Uniunea Europeană. Cinci ani de la aderare”, Traian Basescu a declarat (transmis in direct de posturile TV, joi 2 februarie 2012):
    Citez:
    “pachetul “guvernanţă economică”(…) şi, în sfârşit, tratatul, pe care l-am adoptat în formă finală acum câteva zile, la Bruxelles, şi care urmează să fie semnat la 1 martie şi care încearcă să introducă generalizat disciplina bugetară. (…)nu este o politică naţională. Este partea “hard” a cedării de suveranitate, dar toţi ştim că este şi un exerciţiu “soft” în ceea ce priveşte cedarea de suveranitate.(…) se fac politici mai puţin vizibile, dar care sunt parte a unei cedări de suveranitate, printr-un exerciţiu “soft” de la nivel european. Deci s-a accentuat cedarea de suveranitate, dar ea este insuficientă(…) Şi paşii următori va trebui să îi facem destul de repede. Destul de repede, pentru că aici nu mai este vorba de interes naţional (…) eu nu mă feresc să spun că va trebui să avem curajul să spunem naţiunilor noastre că soluţia corectă este realizarea statelor unite ale Europei (!!! s.A.). Va trebui mai devreme sau mai târziu să ne punem cu toţii la un loc suveranitatea (!!! n.A.) pentru a crea suveranitatea Uniunii Europene (…) nu poate funcţiona (…) Europa socială. (…) Numai aşa vom putea fi parte a acestei Europe (…) a cărei suveranitate o consolidăm cedându-i fiecare câte puţin din suveranitatea noastră, câte puţin azi şi ceva mai mult mâine.”

    Declaratia publica a lui Traian Basescu indica foarte clar ca prin ceea ce a facut- si ceea ce intentioneaza sa faca- are ca scop stirbirea suveranitatii statului.
    Prin aceasta Traian Basescu se face vinovat de tradare.

    3. In Constitutia Romaniei sta scris , la TITLUL I “Suveranitatea” – citez:
    Art. 2 (1)
    “Suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum”
    si
    Art. 2 (2)
    “Nici un grup si nici o persoana nu pot exercita suveranitatea in nume propriu”.

    Declaratia publica a lui Traian Basescu indica, fara dubiu, ca, in mod constient, voluntar si premeditat, prin actiunile sale la care se refera fara echivoc, a exercitat si intentioneaza sa exercite, in continaure, suveranitatea in nume propriu, incalcand art. 2 (2) din Constitutie.

    In conformitate cu art. 2 (1) din Constitutie (deja citat) orice problema sau situatie care are sau ar putea avea legatura cu suveranitatea nationala- restrangerea sau cedarea (intr-un cuvant, stirbirea) tinand, indubitabil, de acest domeniu- poate fi reglementata DOAR prin vointa poporul roman.
    Actele la care s-a referit explicit Traian Basescu- si urmarile lor, pe care le-a expus fara echivoc- pot fi semnate si puse in opera doar daca poporul roman se pronunta explicit in acest sens, in urma consultarii sale prin referendum.

    Traian Basescu a luat decizii care implica suveranitatea Romaniei (dupa cum reiese din faptele sale si dupa cum singur a precizat) fara a consulta poporul roman.
    Prin aceasta se face vinovat si de incalcarea art. 2(1) din Constitutie Romaniei.

Leave a Reply