Fără Stat Paralel, revenirea la democrație!

PSD atrage public atenția și condamnă tentativele repetate ale ~statului paralel~ de a confisca atributele puterii politice legitim alese. Acesta este mesajul politic esențial al rezoluției adoptată de Comitetul Executiv Național, în care avertizăm asupra conduitei anti-naționale și anti-cetățean a exponenților ~statului paralel~, în condițiile pasivității complice a președintelui României.

Am tot fost întrebat ce înseamnă acest STAT PARALEL, cum se definește și care îi sunt caracteristicile. Unii au și început deja să facă glume sau să ia în derâdere termenul folosit în Rezoluția PSD. Tocmai de aceea se impun câteva precizări.

De la bun început vreau să spun că acest concept nu a fost inventat de către PSD. În Statele Unite, ~statul paralel~ este cunoscut sub denumirea de DEEP STATE și este definit ca suma a manifestărilor unor entități ilegitime (nealese prin vot) de a influența acțiuni guvernamentale ori politici publice ale reprezentaților aleși prin vot democratic.

În România echivalentul DEEP STATE este STATUL PARALEL.

Caracteristicile esențiale ale exponenților ~statului paralel~ sunt:

  • Nu sunt aleși. Nimeni, niciodată nu i-a ales sau votat.
  • Nu răspund în fața instituțiilor legitimate prin votul democratic național – resping orice tentativă sau formă de a fi trași la răspundere.
  • Se situează în afara legii și a Constituției prin atitudine ori manifestare.
  • Recurg la șantajarea puterii alese prin practici și influențe oculte – sunt notorii culoarele justiției ca formă de presiune și șantaj, inclusiv asupra judecătorilor.
  • Nu le pasă, nu respectă drepturilor omului.

Când și cum s-a născut ca sistem funcțional ~statul paralel~?

Pasul decisiv a fost când s-a pus semnul egal între corupție si terorism, prin introducerea corupției în strategia națională de securitate. CSAT, în 2005, prin hotărâre secretă, a decis implicarea SRI în combaterea corupției. Au urmat apoi zecile de protocoale secrete între SRI  și alte instituții ale statului. Multe dintre ele sunt și acum în vigoare și se aplică. Astfel s-a construit un mecanism paralel, care a permis ofițerilor SRI să dispună, să determine, să influențeze și să participe activ la anchetele penale, lucru interzis de legislația în vigoare. Implicarea în anchetele penale a fost recunoscută de SRI atât în rapoartele oficiale de activitate cât și prin declarațiile publice ale unor înalți responsabili.

Decizia Curții Constituționale care interzice SRI să facă interceptări în dosarele penale ale DNA a fost prima breșă. Rezistența este însă acerbă! Mulți reprezentanți ai acestui sistem ilegitim nu doresc revenirea la normalitate, în primul rând pentru că se tem că vor răspunde pentru abuzurile comise. În al doilea rând, pentru că-și pierd privilegiile și pozițiile de forță. Ei s-au îmbătat cu putere și nu acceptă ordinea firească, democratică, în care omul politic legitim ales decide și dispune!

Soluția propusă de noi – și în acest sens a fost adoptată și Rezoluția PSD din 17 noiembrie – este adoptarea proiectului de modificare a legilor Justiției astfel încât să se garanteze reformarea sistemului de justiție conform deciziilor Curții Constituționale și directivelor europene. Obiectivele noastre sunt reala independență a judecătorilor, oprirea abuzurilor și respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale oamenilor.

Leave a Reply