100 de obiective din Programul de Guvernare, îndeplinite în 10 luni de mandat

Sunt cel puțin 100 de obiective din Programul de Guvernare al Coaliției PSD+ALDE a căror realizare nu poate fi pusă la îndoială nici măcar de cei mai aprigi critici ai Guvernului. I-aș ruga pe toți cei care spun că această guvernare nu își respectă programul după primele 10 luni, să enunțe măcar 50 de obiective realizate într-un mandat întreg din programele celorlalte guvernări.

Pentru prima oară un partid aflat la putere insistă și reușește să respecte termenele asumate şi să adopte măsurile din Programul de Guvernare votat de Parlament în momentul învestirii. Asta îi doare foarte tare pe cei de la PNL, USR și pe președintele Iohannis, precum și ong-iștii afiliați care încearcă din răsputeri să creeze o atmosferă de instabilitate și de permanent scandal politic.

Este pentru prima oară când, în mai puţin de un an, se adoptă măsuri şi se aplică politici majore care aduc mai mulţi bani în buzunarele românilor prin majorările de pensii şi salarii, se introduc ordine și criterii de valoare, prin Legea salarizării unitare, se simplifică activitatea economică şi se reduce fiscalitatea (a se vedea noul Cod Fiscal). Toate aceste măsuri se produc pe fondul unei creşteri economice record, de peste 8,8% în ultimul trimestru şi de aproape 7%, pe primele 3 trimestre din acest an.

Începând de astăzi, voi prezenta lista celor mai importante 100 de obiective îndeplinite din Programul de Guvernare, lucruri concrete, efective care nu pot fi contestate.

23828898_1829308297097361_1700586672_o (1)

Când Opoziția critică Guvernul că nu a realizat toate obiectivele din program rezultă două concluzii: 1. Programul de guvernare este bun, altfel nu ar exista atâta preocupare din partea Opoziției pentru realizarea lui; 2. Opoziția nu are o alternativă de guvernare, nu are soluții și nu poate decât să critice programul Coaliției PSD+ALDE.

Totodată, nu cred că cineva se așteaptă ca în 10 luni sau într-un an de zile să implementăm toate măsurile din Programul Coaliției pe patru ani. Aceasta nu este o abordare realistă. Sunt măsuri la care ne-am angajat și care vor fi puse în practică până în 2020. Am dovedit că știm ce trebuie să facem pentru a crește nivelul de trai al românilor și că ne ținem de cuvânt. Românii trebuie să rămână încrezători în PSD și să nu se lase influențați de tot felul de ”alarmiști” de serviciu care prevestesc tot felul de grozăvii.

Fără Stat Paralel, revenirea la democrație!

PSD atrage public atenția și condamnă tentativele repetate ale ~statului paralel~ de a confisca atributele puterii politice legitim alese. Acesta este mesajul politic esențial al rezoluției adoptată de Comitetul Executiv Național, în care avertizăm asupra conduitei anti-naționale și anti-cetățean a exponenților ~statului paralel~, în condițiile pasivității complice a președintelui României.

Am tot fost întrebat ce înseamnă acest STAT PARALEL, cum se definește și care îi sunt caracteristicile. Unii au și început deja să facă glume sau să ia în derâdere termenul folosit în Rezoluția PSD. Tocmai de aceea se impun câteva precizări.

De la bun început vreau să spun că acest concept nu a fost inventat de către PSD. În Statele Unite, ~statul paralel~ este cunoscut sub denumirea de DEEP STATE și este definit ca suma a manifestărilor unor entități ilegitime (nealese prin vot) de a influența acțiuni guvernamentale ori politici publice ale reprezentaților aleși prin vot democratic.

În România echivalentul DEEP STATE este STATUL PARALEL.

Caracteristicile esențiale ale exponenților ~statului paralel~ sunt:

  • Nu sunt aleși. Nimeni, niciodată nu i-a ales sau votat.
  • Nu răspund în fața instituțiilor legitimate prin votul democratic național – resping orice tentativă sau formă de a fi trași la răspundere.
  • Se situează în afara legii și a Constituției prin atitudine ori manifestare.
  • Recurg la șantajarea puterii alese prin practici și influențe oculte – sunt notorii culoarele justiției ca formă de presiune și șantaj, inclusiv asupra judecătorilor.
  • Nu le pasă, nu respectă drepturilor omului.

Când și cum s-a născut ca sistem funcțional ~statul paralel~?

Pasul decisiv a fost când s-a pus semnul egal între corupție si terorism, prin introducerea corupției în strategia națională de securitate. CSAT, în 2005, prin hotărâre secretă, a decis implicarea SRI în combaterea corupției. Au urmat apoi zecile de protocoale secrete între SRI  și alte instituții ale statului. Multe dintre ele sunt și acum în vigoare și se aplică. Astfel s-a construit un mecanism paralel, care a permis ofițerilor SRI să dispună, să determine, să influențeze și să participe activ la anchetele penale, lucru interzis de legislația în vigoare. Implicarea în anchetele penale a fost recunoscută de SRI atât în rapoartele oficiale de activitate cât și prin declarațiile publice ale unor înalți responsabili.

Decizia Curții Constituționale care interzice SRI să facă interceptări în dosarele penale ale DNA a fost prima breșă. Rezistența este însă acerbă! Mulți reprezentanți ai acestui sistem ilegitim nu doresc revenirea la normalitate, în primul rând pentru că se tem că vor răspunde pentru abuzurile comise. În al doilea rând, pentru că-și pierd privilegiile și pozițiile de forță. Ei s-au îmbătat cu putere și nu acceptă ordinea firească, democratică, în care omul politic legitim ales decide și dispune!

Soluția propusă de noi – și în acest sens a fost adoptată și Rezoluția PSD din 17 noiembrie – este adoptarea proiectului de modificare a legilor Justiției astfel încât să se garanteze reformarea sistemului de justiție conform deciziilor Curții Constituționale și directivelor europene. Obiectivele noastre sunt reala independență a judecătorilor, oprirea abuzurilor și respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale oamenilor.