Preşedintele ANAF a făcut de râs administraţia publică românească

Săptămânile trecute am fost cu toţii oripilaţi de gestul iresponsabil al cetăţeanului Csibi Barna, care, în piaţa publică din Miercurea Ciuc, a spânzurat un manechin purtând pe figură poza lui Avram Iancu. Dincolo de gestul acestui individ pe care nu pot să-l cataloghez decât extremist şi provocator, condamnabilă mi se pare şi reacţia autorităţilor statului implicate în acest caz, cu precădere modul în care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi preşedintele ei, domnul Sorin Blejnar au înţeles că trebuie să acţioneze şi să intervină. În declaraţia mea politică de astăzi voi face referire la acest al doilea aspect al problemei. 
Decizia de detaşare a angajatului ANAF, Csibi Barna la Administraţia Finanţelor Publice din Abrud (judeţul Alba) este un gest cel puţin cinic, dacă nu chiar iresponsabil al unui preşedinte ANAF la fel de cinic şi de iresponsabil: simţindu-se protejat politic de regimul Boc-Băsescu, domnul Blejnar se comportă ca pe propria feudă, crezând că poate face orice fără să fie tras la răspundere. Consider prin această atitudine a făcut un mare rău atât instituţiei pe care o conduce, cât şi administraţiei publice, în general. Sorin Blejnar nu a făcut altceva decât să decredibilizeze şi mai mult o instituţie importantă a statului român –  ANAF, dar şi întreaga administraţie publică românească. Decizia de detaşare a lui Csibi Barna cu de la sine putere, este o lovitură puternică aplicată imaginii serviciului public. Administraţia reprezentată de domnul Blejnar a ratat astfel şansa de a fi aşa cum ar trebui să fie: raţională şi impersonală, cum a fost ea gândită de părintele ei fondator, celebrul sociolog germam Max Weber. Şi până la urmă, a ratat şansa de a fi normală…
Pentru că nicăieri în lumea civilizată, detaşarea unui funcţionar public – chiar dacă acesta a greşit impardonabil – nu poate fi utilizată drept sancţiune disciplinară. Este de-a dreptul ridicol, iraţional şi isteric. Legea română nu prevede detaşarea ca o sancţiune disciplinară; ea nu poate fi, în mod legal, utilizată ca măsură punitivă. Din păcate, domnul Blejnar în actul său de bravură patriotardă a uitat acest lucru, acoperindu-se astfel de ridicol şi incompetenţă.
Aşa cum rezultă din comunicatul oficial al ANAF, motivul detaşării lui Csibi Barna este unul ce ţine de lezarea imaginii instituţiei. Potrivit articolului 7 din Legea nr. 7/2004, privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, invocat de Agenţie, "funcţionarii publici au obligaţia de a apăra în mod loial prestigiul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi de a se abţine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia”. E limpede: din acest punct de vedere, Csibi Barna este în culpă. Dar de aici şi până la a-l sancţiona ca în evul mediu, trimiţându-l în surghiun este cale lungă, mai ales în secolul al XXI-lea, într-un stat membru al Uniunii Europene. 
Detaşarea unui funcţionar public nu este o sancţiune disciplinară, se arată în Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici. În această lege este prevăzut foarte clar la articolul 77, alineatul 1 că detaşarea se dispune în interesul autorităţii sau instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public. Mă întreb, prin detaşarea unui extremist maghiar în Ţara Moţilor, care este interesul autorităţii? Să incite la violenţă şi ură interetnică şi să tensioneze şi mai mult situaţia? Pentru că asta s-a obţinut. S-a aruncat gaz pe foc, alimentându-se disputele interetnice. Am aflat din presa din judeţul Alba că imediat după aflarea veştii privind detaşarea lui Csibi Barna zeci şi sute de persoane din mai multe localităţi din zonă au ieşit în stradă manifestându-şi nemulţumirea faţă de această decizie. Aşadar, ce s-a obţinut prin gestul iresponsabil al preşedintelui ANAF? Şi mai multă tulburare şi tensiune interetnică. Adică, exact ceea ce ar fi fost de evitat de către reprezentanţii unui stat responsabil şi a unei administraţii profesioniste. 
În tot acest scandal, culmea ştiţi care este? Această decizie de detaşare la Abrud a lui Csibi Barna poate fi interpretată foarte uşor ca fiind o discriminare pe criterii etnice!!! Există voci autorizate chiar din cadrul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării care spun că avem de a face cu un abuz, iar decizia detaşării poate fi interpretată şi ca o discriminare pe criteriu etnic! Cum ar veni, ANAF a făcut un gest la fel de reprobabil ca şi cel pe care l-a sancţionat. Unui gest regretabil i s-a răspuns printr-o decizie la fel de regretabilă chiar de către reprezentanţii statului român de la care ne-am fi aşteptat la o atitudine diferită!  Din câte ştiam eu, principiul „ochi pentru ochi, dinte pentru dinte” se aplică doar în triburile necivilizate, nicidecum în cadrul unei administraţii ce se pretinde europeană… 
Strict procedural, am observat un lucru: funcţionarul Csibi Barna a fost pedepsit de către domnul Blejnar şi detaşat la Abrud pe data de 18 martie. Ulterior, pe 24 martie funcţionarul a fost audiat de Comisia de Disciplină a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Harghita pentru a se stabili dacă fapta sa aduce atingere prestigiului instituţiei şi dacă acest comportament este incompatibil cu calitatea de funcţionar public. Am crezut că era metodelor staliniste în care prima dată pedepseşti un om, iar pe urmă îl judeci a apus de mult în România. Se pare că domnul Blejnar mai este bântuit de nostalgii: prima dată pedepseşte, iar pe urmă se acoperă cu legea… 
Conform legii, Csibi Barna riscă să primească o sancţiune ce poate merge de la mustrare şi diminuarea salariului sau suspendarea dreptului de avansare în gradele de salarizare, până la destituirea din funcţia publică. Indiferent însă de decizia luată, ea nu poate fi aplicată până când instanţa de judecată nu dă o sentinţă definitivă în acest caz. Asta dacă mai dorim să trăim într-un stat de drept şi vrem  ca administraţia publică să mai funcţioneze în limitele normalităţii. 
Noi, parlamentarii Uniunii Social Liberale am semnat săptămâna trecută o solicitare de concediere a lui Csibi Barna pentru că dorim ca el să suporte consecinţele gestului său nesăbuit. Condamnabilă este însă şi decizia domnului Sorin Blejnar, care a încercat să rezolve problema, aşa cum bine a observat cineva, printr-o metodă de corecţie medievală. Prin modul în care a înţeles să acţioneze în numele şi interesul statului român, preşedintele ANAF a făcut de râs, încă o dată, administraţia publică românească! 
 
(Declaraţie politică în plenul Senatului din 28 martie 2011) 

PDL, UDMR şi Grupul Mixt boicotează adoptarea Legii Educaţiei în Senatul României

Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senatul României nu şi-a putut desfăşura astăzi (29 martie) activitatea din cauza lipsei cvorumului de şedinţă. Din cei 11 membri ai comisiei au absentat nemotivat toţi cei şase (6) senatori reprezentând PDL, UDMR şi Grupul Mixt. Această absenţă masivă de la lucrări din partea reprezentanţilor Coaliţiei de guvernământ nu este una întâmplătoare. Pe ordinea de zi a şedinţei s-a aflat Raportul suplimentar privind proiectul Legii Educaţiei Naţionale (L344/2010). 
A nu te prezenta la lucrările comisiei când pe agenda de lucru se află un proiect de lege atât de important este un gest de dispreţ faţă de dascălii din România şi faţă de beneficiarii sistemului de învăţământ: elevii şi părinţii acestora. Este ruşinos că unii dintre colegii noştri senatori au pus mai presus interesul partidelor politice din care fac parte, decât interesul învăţământului din România. Nu înţeleg această atitudine de laş din partea PDL, UDMR şi Grupul Mixt. Având majoritate în Comisie, ei ar fi putut adopta, dacă ar fi dorit, un raport suplimentar negativ la proiectul de lege şi astfel ar fi încheiat dezbaterile. Colegii noştri au preferat însă să adopte o atitudine duplicitară: sunt conştienţi de răul pe care îl produce Legea Educaţiei asumată de Cabinetul Boc, dar nu au curajul de a-şi asuma o poziţie publică împotriva Guvernului. Tocmai de aceea, preferă să nu se prezinte la şedinţele de lucru ale Comisiei. Boicotând activitatea noastră, nu dovedesc decât un singur lucru: lipsa încrederii şi a unităţii în cadrul Coaliţiei de guvernare. 
Fac apel la colegii mei senatori pentru a se reîntoarce la lucrările Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport. Avem obligaţia morală de a debloca activitatea şi de a finaliza în cel mai scurt timp raportul aflat în lucru. În ceea ce priveşte decizia plenului Senatului, am convingerea că majoritatea colegilor senatori vor găsi înţelepciunea necesară pentru a da un vot favorabil proiectului nostru de lege. 

Atitudine de ministru

Neputând să explice cum anume va rezolva problema grevelor profesorilor din judeţele Suceava şi Botoşani, care au paralizat activitatea în peste 70 de şcoli, ministrul Educaţiei, Daniel Petru Funeriu a stârnit ieri indignarea colegilor deputaţi din Comisia de învăţământ, în momentul în care a încercat să evite discuţia spunând că "această chestiune nu a fost anunţată pe ordinea de zi". 
Această atitudine este una tipică pentru domnul Funeriu: nu poate da răspunsuri şi soluţii clare pentru că nu le are. El se pricepe doar la vorbe; atunci însă când trebuie să acţioneze pentru a rezolva probleme, fie dă din colţ în colţ neputincios, fie ajunge la abuzuri…

Ministrul educaţiei sancţionează dascălii din România pentru curajul de a-şi cere drepturile legale

Nu au trecut nici două săptămâni de la ultima mea declaraţie politică ce viza sistemul de învăţământ din România şi iată că sunt nevoit din nou să vin în faţa dumneavoastră şi a cetăţenilor pe care îi reprezentaţi în Parlamentul României pentru a semnala şi pentru a lua poziţie în faţa unor abuzuri pe care actualul ministru al educaţiei, domnul Daniel Petru Funeriu le săvârşeşte împotriva dascălilor acestei ţări. 
Începând de săptămâna trecută, profesorii din mai multe judeţe protestează şi sunt în stradă nemulţumiţi de faptul că domnul ministru Funeriu refuză să le acorde drepturile salariale legale aferente lunii februarie. Unii dintre ei nu şi-au primit deloc salariile, alţii au fost nevoiţi să accepte salarii diminuate chiar şi cu 70% faţă de cât li se cuvenea de drept. Cele mai ample mişcări de protest spontan au avut loc în judeţele Suceava şi Botoşani, dar am primit semnale ale unor cazuri similare şi în judeţele Arad şi Giurgiu. Şi nu întâmplător în aceste locuri, pentru că aici au fost cei mai mulţi profesori care au avut curajul să meargă în instanţă pentru a-şi cere drepturile tăiate de Guvernul Boc. Iar instanţele de judecată le-au dat dreptate. Numai că Inspectoratele şcolare din subordinea domnului Funeriu refuză, la comanda Ministerului Educaţiei să semneze statele de plată pentru luna februarie, motivând că ele au fost calculate cu sumele rezultate din sentinţele judecătoreşti.
Un Inspectorat Şcolar ajunge astfel să interpreteze în mod arbitrar o senţinţă judecătoarească şi să-şi aroge dreptul de supralegaliza o hotărâre a Justiţiei! Despre ce fel de stat de drept mai putem vorbi în aceste condiţii? Unde s-a mai întâlnit ca o autoritate a statului să nu se mai supună legii şi să refuze punerea în aplicare a unor sentinţe definitive şi executorii? Că există rea intenţie şi premeditare din partea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului o dovedesc acţiunile sale premergătoare izbucnirii acestor proteste spontane din partea profesorilor. 
Anul trecut, pe 31 decembrie, când toată lumea se pregătea de petrecerea de Anul Nou, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a publicat în Monitorul Oficial al României Hotărârea Guvernului nr. 1395/2010 privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, finanţate din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar pentru anul 2011. 
În această Hotărâre a fost introdusă o prevedere care dă puteri discreţionare în materie salarială Inspectoratelor Şcolare aflate în subordinea Ministerului Educaţiei. Articolul 4 alineatul (5) prevede că "plata cheltuielilor cu salariile stabilite conform legii şi a contribuţiilor aferente acestora se va face pe baza statelor de personal avizate de inspectoratele scolare judeţene/Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti". Astfel, Inspectoratul a ajuns în poziţia de a da avize pe statele de plată stabilite conform legii. Cum ar veni, decide dacă se dau sau nu salarii pentru profesori, dacă se aplică sau nu legea sau dacă aceasta e bună sau nu pentru domnul Funeriu. Că despre respectarea interesului dascălilor din sistemul preuniversitar nu mai este demult vorba… 
Dincolo de abuzul evident, această prevedere din lege creează şi o situaţie anormală: un ordonator secundar de credite ajunge să avizeze documentele unui ordonator principal de credite. Cât priveşte principiul autonomiei locale şi descentralizarea sistemului de învăţământ, ministrul educaţiei dovedeşte încă odată că pentru domnia sa acestea nu sunt altceva decât lozinci lipsite de orice conţinut. 
Consider că protestul profesorilor este unul legitim şi vreau să le transmitem un mesaj de susţinere. Personal, am solicitat în mod oficial, şi o fac şi acum Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului să dezamorseze conflictul şi să rectifice bugetul pentru salarii, astfel încât toţi profesorii din România să-şi primească drepturile legale, corecte şi integrale în cel mai scurt timp. De asemenea, mă raliez celor care solicită o întâlnire în regim de urgenţă a reprezentanţilor dascălilor cu premierul Emil Boc, cu ministrul Daniel Petru Funeriu şi cu ministrul finanaţelor publice, Gheorghe Ialomiţeanu pentru a discuta despre situaţia creată cu salarizarea profesorilor din judeţele Suceava şi Botoşani.
Personal sunt de părere că un ministru al educaţiei responsabil ar fi trebuit să ia toate măsurile şi să asigure toate condiţiile necesare pentru a evita orice grevă, la orice nivel. În loc să asigure un buget echilibrat pentru sistemul de educaţie, actualul ministru al educaţiei şi partidul din care face parte preferă să “rezolve” efectele subfinanţării. Nu merg mai departe de iniţiativa de săptămâna trecută a colegilor de partid ai domnului Funeriu care vor să-i împiedice pe dascăli să mai protesteze, limitându-le dreptul la grevă. Din nefericire pentru elevii şi dascălii din România, aşa înţelege cuplul Boc-Funeriu că trebuie să gestionezi problemele sistemului de educaţie: prin abuz. 
Confruntat cu protestele spontane din judeţele Suceava şi Botoşani, ministrul Daniel Petru Funeriu preferă să tacă mâlc, dar prin interpuşi – inspectori generali şi prefecţi – face tot posibilul să intimideze profesorii aflaţi în grevă. Am fost informat de către colegii mei din Suceava şi Botoşani că s-au făcut presiuni mari asupra lor şi au fost ameninţaţi cu desfacerea contractelor de muncă, fapt ce mi se pare inadmisibil într-un stat democratic. Că avem de a face cu un abuz din partea Ministerului Educaţiei şi rea intenţie din partea domnului Funeriu se poate dovedi foarte simplu. La şcolile la care nu s-au plătit salarii ţinând cont de drepturile câştigate pe Legea 221/2008, salariile s-au primit la timp, fără probleme. Doar acolo au fost probleme unde profesorii şi-au cerut în mod legitim drepturile, iar instanţele au judecat în favoarea lor acordarea acestor drepturi salariale. Cât de departe s-a putut ajunge, stimaţi colegi! De exemplu, la Şcoala Generală din Şimand din judeţul Arad au fost întocmite două state de plată: una pentru cei care au renunţat la sentinţă şi alta pentru cei care au decis în continuare să respecte sentinţa judecătorească. Un şantaj ordinar şi un abuz fără precedent!
 
În încheiere, aş dori să mă mai refer la un singur aspect. Ministrul Funeriu se pricepe excelent la discursuri sforăitoare despre reformă şi schimbare în învăţământ. Nu ştiu cum se face însă că atunci când se confruntă cu problemele reale acestui sistem, nu mai este atât de capabil să gestioneze în mod competent aceste probleme. Atunci când apar probleme, întotdeauna alţii sunt de vină şi alţii trebuie să le rezolve, de parcă rolul ministrului ar fi doar acela de a vorbi frumos la televizor. 
Nu este admisibil ca într-un stat de drept, dascălii să fie nevoiţi să iasă în stradă pentru a primi ceea ce li se cuvine de drept: salariul integral acordat la timp. De asemenea, nu putem accepta într-un stat de drept şi într-o democraţie ca un ministru al educaţiei să pedepsească dascălii ţării pentru că au avut curajul să i se împotrivească şi să-şi ceară drepturile legale! Domnul Funeriu şi echipa sa din fruntea ministerului care gestionează această problemă ar trebui să-şi dea imediat demisia de onoare. Din păcate, onoarea este un cuvânt mult prea mare pentru un Guvern atât de mic şi incompetent! 
(Declaraţie politică din plenul Senatului din data de 21 martie 2011)

Lista stagiarilor selectaţi

Decizia de a alege primii trei stagiari pentru Programul de la Cabinetul meu senatorial a fost una extrem de dificilă. Mi-aş fi dorit să lucrez cu cât mai mulţi dintre ei pentru că am avut plăcerea să întâlnesc tineri valoroşi, bine pregătiţi şi foarte motivaţi. Tocmai de aceea, am decis să modificăm puţin programul nostru şi să acordăm o şansă la cât mai mulţi. Împreună cu echipa cabinetului meu, am hotărât să alcătuim 3 serii de câte 3 stagiari.

Prima serie va începe să activeze de la sfârşitul acestei luni până în luna iunie, iar următoarele două serii, în funcţie şi de disponibilitatea candidaţilor să fie programate începând din luna septembrie. În funcţie de evoluţiile politice şi de activităţile pe care le voi desfăşura în următoarea perioadă este posibil să apelez la ajutorul lor chiar şi mai devreme.

Iată, aşadar lista finală: 

Seria I (martie-iunie)

Trusmei Camelia

Guşu Mădălina

Pop Cosmin

 

Seria a II-a

Mărcuţ Mirela

Vaş Eliza

Pop Monica

 

Seria a III-a

Birou Anca

Boje Nicoleta

Gozman-Pop Alexandra 

 

Felicitări tuturor. Sper să avem o colaborare cât mai bună.   

Situaţie gravă în învăţământul din Suceava şi Botoşani

Am luat la cunoştinţă cu îngrijorare de situaţia profesorilor din judeţele Suceava şi Botoşani care se află în grevă spontană de mai multe zile, nemulţumiţi de faptul că nu le-au fost acordate drepturile salariale legale aferente lunii februarie. Consider că protestul lor este unul legitim şi vreau să le transmitem un mesaj de susţinere.
 
Cer în mod oficial Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului să dezamorseze conflictul şi să rectifice bugetul alocat cheltuielilor pentru salarii, astfel încât profesorii din cele două judeţe să-şi primească drepturile legale integrale în cel mai scurt timp. Nu este admisibil ca într-un stat de drept, dascălii să fie nevoiţi să iasă în stradă pentru a primi ceea ce li se cuvine de drept: salariul integral acordat la data legală. 
 
Până acum domnul ministru Funeriu a preferat să tacă pe acest subiect, dar prin interpuşi a încercat să intimideze profesorii aflaţi în grevă. Am fost informat de către colegii mei din Suceava şi Botoşani că se fac presiuni asupra lor şi sunt ameninţaţi cu desfacerea contractelor de muncă dacă nu încetează protestul, fapt ce mi se pare inadmisibil într-un stat democratic. Consider că un ministru al educaţiei responsabil ar trebui să ia toate măsurile şi să asigure toate condiţiile necesare pentru a evita o grevă în învăţământ. În loc să asigure un buget echilibrat pentru sistemul de educaţie, actualul ministru al educaţiei şi partidul din care face parte preferă să “rezolve” efectele subfinanţării: vor să-i împiedice, pe dascăli să mai protesteze, limitându-le dreptul la grevă. Din nefericire pentru elevii şi dascălii din România, aşa înţelege cuplul Boc-Funeriu că trebuie să gestionezi problemele sistemului de educaţie: prin abuz! Ministrul Funeriu se pricepe doar la discursuri, dar este incapabil să gestioneze în mod competent problemele curente ale sistemului. Atunci când apar aceste probleme, întotdeauna alţii sunt de vină şi alţii trebuie să le rezolve, de parcă rolul ministrului ar fi doar acela de a vorbi frumos la televizor.
 
Este revoltător ca un ministru al educaţiei să sancţioneze mii de dascăli din Suceava şi Botoşani doar pentru că aceştia au avut curajul să ceară punerea în aplicare a unor drepturi legale! Domnul ministru Funeriu şi echipa sa din fruntea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului care gestionează această problemă ar trebui să-şi dea imediat demisia de onoare. Din păcate, onoarea este un cuvânt mult prea mare pentru un Guvern atât de mic şi incompetent.  

Cei mai buni 11

Cu scuzele de rigoare pentru întârziere – astăzi a fost un program extrem de aglomerat în Parlament cu plen al Senatului de dimineaţa, iar după amiaza moţiunea de cenzură pe Codul Muncii – fac publică lista celor mai buni 11 (o adevărată echipă!) candidaţi care s-au înscris în Programul de stagii de practică la cabinetul meu senatorial. 

 

Doresc să-i felicit pe toţi cei care au ajuns în această etapă a procedurii de selecţie. De asemenea, pe cei care nu se regăsesc pe listă aş dori să-i încurajez în viitoarele lor proiecte profesionale. Am avut plăcerea să întâlnesc tineri valoroşi, foarte bine pregătiţi şi foarte motivaţi. Trebuie să recunosc că ne va fi foarte greu mie şi colegilor mei să alegem doar 3 persoane. Ne-am fi dorit să lucrăm cu toţi cei care s-au înscris în Program. 

 

Aşa cum veţi observa, lista de mai jos este una alfabetică. S-a ajuns la aceste nume cumulând rezultatele obţinute de candidaţi 1) la evaluarea CV-urilor; 2) la proba scrisă; şi 3) la interviu. Până la sfârşitul acestei săptămâni vom anunţa aici pe blog numele primelor trei persoane (din cele 11) care vor începe activitatea la cabinet începând de săptămâna viitoare.

 

Cei mai buni 11 

 

 Birou Anca Maria

Boje Nicoleta

Creţu Laura Ruxandra

Gozman-Pop Alexandra

Guşu Mădălina

Mărcuţ Mirela

Pop Cosmin

Pop Monica Florentina

Trusmei Camelia

Tunduc Anamaria

Vaş Eliza 

 

Faţă de cele stabilite înainte, am modificat puţin desfăşurarea programului pentru a oferi o şansă la cât mai mulţi tineri valoroşi. Astfel, am decis să alcătuim şi o a doua echipă de 3 persoane cărora le vom propune să ni se alăture din toamnă, după reluarea activităţii în noua sesiune parlamentară. Sper ca această schimbare să vă bucure şi pe voi. Mie personal, mi-ar face o mare plăcere să pot să muncesc cu cât mai mulţi dintre voi.

 

Doresc să le mulţumesc încă odată tuturor celor care au răspuns provocării noastre şi s-au înscris în Program, iar celor rămaşi în competiţie să le urez mult, mult succes!  

Agenda săptămânii 14-21 martie

Agenda mea parlamentară şi politică din această săptămână include:

 

Marţi, 15 martie – activitate în circumscripţia electorală. Voi onora cu prezenţa festivităţile organizate de către UDMR Bihor cu ocazia zilei de 15 martie;

 

Miercuri, 16 martie  – dimineaţa voi participa la lucrările plenului Senatului, urmând ca după amiaza să fiu prezent la dezbaterea şi votul pe moţiunea de cenzură depusă de USL pe angajarea răspunderii Guvernului pe Codul Muncii;

 

Vineri, 18 martie – audienţe la cabinetul parlamentar din Oradea, întâlniri politice;

 

Sâmbătă, 19 martie – va avea loc cea de a treia întâlnire regională a Departamentului de Educaţie Publică, Cercetare şi Sport din PSD. Evenimentul este organizat de către organizaţia noastră judeţeană şi va avea loc în Băile 1 Mai. Sunt invitaţi să participe peste 120 de invitaţi (profesori preuniversitari şi universitari) din 8 judeţe din Vestul ţării. 

Rezultate proba scrisă – Programul de stagii de practică

Rezultatele finale la proba scrisă pentru admiterea în Programul de stagii de practică la cabinetul meu senatorial 
 
Felicitări celor care au fost admişi la proba de interviu şi mult succes în continuare. Programarea pentru susţinerea interviului o puteţi găsi mai jos. Celor care de data aceasta nu s-au calificat le mulţumesc mult pentru participare şi le urez multă baftă în continuarea studiilor şi în viitoarea lor carieră.
 
Nr. Nume & Prenume        NOTA
 
1 Mărcuţ Mirela                 9
2 Trusmei Camelia        8,75
3 Birou Anca Maria         8,75
4 Tunduc Anamaria        8,75
5 Guşu Mădălina                 8,75
6 Vaş Eliza                         8,50
7 Boje Nicoleta                 8
8 Tuduc Eugen                 7,50
9 Gozman-Pop Alexandra 7,50
10 Pop Cosmin                 7,50
11 Roşu Sergiu Florin         7,50
12 Rednic Alexandra     7,25
13 Mascas Viniciu Flaviu 7,25
14 Pop Monica Florentina 7
15 Creţu Laura Ruxandra 7
16 Apostol Oana                 7
17 Lazea Violeta Daniela 7
_____________________________________ 
18. Drumea Andreea        6,75
19 Coita Romulus                 6,75
20 Popescu Felix                 6,75
21 Barabas Bernard Filip 6,50
22 Ivan Felicia                 6,50
23 Mihalca Florin                 6,50
24 Mureşan Bogdana        6,50
25 Sabău Cornel                 6,50
26 Popa Răzvan – Florin 6,25
27 Soltesz Agnes                 6
28 Pantea Liana-Florina 5,50
29 Luţaş Lavinia Teodora 5,25
30 Sferle Florin                 5,25
31 Pop Simona                 4,75
32 Miron Alexandru        4,75
33 Ciure Denisa                 4,50
34 Faina Daniel                Absent
35 Kovacs Andrei                Absent
36 Lupu Dana-Graţiana      Absent 
37 Ursente Tudor                Absent

 
Vineri, 11 martie între ora 10.30 şi 12.00 au susţinut proba de interviu: Mărcuţ Mirela, Trusmei Camelia, Birou Anca Maria, Tuduc Eugen şi Pop Monica Florentina.
 
Programări interviu – Luni, 14 martie 
13.30 – Apostol Oana
13.45 – Roşu Sergiu Florin
14.00 – Vaş Eliza
14.15 – Creţu Laura Ruxandra
14.30 – Rednic Alexandra Raluca
14.45 – Boje Nicoleta
15.00 – Lazea Violeta Daniela
15.15 – Mascas Viniciu Flaviu
15.30 – Guşu Mădălina
15.45 – Gozman-Pop Alexandra
16.00 – Pop Cosmin
16.15 – Tunduc Anamaria 

Întâlnirea regională a Departamentului de Educaţie la Reghin

Mâine, 12 martie voi participa la cea de-a doua întâlnire regională a Departamentului de Educaţie Publică, Cercetare şi Sport din cadrul PSD. Evenimentul îl organizez în calitate de preşedinte al Departamentului şi ţin să le mulţumesc pe această cale colegilor mei din PSD Mureş pentru colaborarea şi sprijinul acordat.

 

Sunt invitaţi să participe la întâlnire peste 100 de dascăli din 7 judeţe situate în Centrul ţării: Mureş, Alba, Sibiu, Bistriţa-Năsăud, Harghita, Covasna şi Braşov. Pe agenda noastră se vor regăsi teme de actualitate din domeniul învăţământului, cum ar fi problemele întâmpinate în aplicarea Legii Educaţiei.